Pazartesi, Haziran 12, 2006

Karahaber bülteni

Önce iyi haberler:
  • Üç maymunu oynamaktan sıkılan, ‘görmedim, duymadım, bilmiyorum’ demek durumunda kalmak istemeyenler için... Karahaber, bir ‘video-eylem atölyesi’. Sloganları yeterince açıklayıcı: Eylemin görüntüsünden, görüntünün eylemine. Böyle bir sitenin varlığı iyi haber, içeriği ise çevremizi kuşatan kötülüklerle dolu. Ama arada ‘iyi’ hissettiren işler de var; bkz. ‘görmedim’ bölümündeki Uzmanlar adlı animasyon.
  • Bilgi Üniversitesi’nde Theo Angelopoulos’un da onur konuğu olduğu faydalı bir etkinlik var, bu haftasonu: Film ve Medya Konferansı. Konferans dahilinde, yönetmenin sinemasını anlatan Theo’nun Bakışı adlı belgeselin gösterimi de yapılacak. Sevenlerine duyurulur.
  • İstanbul ve Ankara'daki film kolektifleri geçen hafta Bodrum'da buluştu, sessiz sedasız. Farklı ortamlarda benzer kaygılarla film/video üreten gruplar birbiriyle tanıştı, birbirinin filmlerini izleyerek tartıştı, deneyimlerini paylaştı ve tekrar görüşme, dahası ortak projeler yapma kararı aldı. Hadi hayırlısı.
Şimdi de kara haberler...
  • 2001: Space Odyssey, The Shining ve Eyes Wide Shut gibi Kubrick filmlerinde besteleri kullanılan György Ligeti, 83 yaşında ölmüş. Toprağı bol olsun.
  • Daha önce en az iki kez öldürüldüğü ilan edilen Ebu Musab Ez Zerkavi, ABD kuvetleri tarafından üçüncü kez öldürüldü! Bu kez çok eminler ama. Bu arada, yanında ölen kişilerin –örneğin 1.5 yaşındaki oğlunun- günahı var mıydı, varsa neydi, karısı ya da oğlu olmanın cezası ölüm müydü, bu türden sorular havada kaldı.
  • Alın size kapkara bir haber daha... ABD, Irak’taki ‘terörist’ faaliyetlere göz açtırmazken, İsrail de Gazze Şeridi kumsalında kumdan kale yapan ‘yaramaz’ çocuklara füze yağdırdı. ABD basını İsrail ordusunun Gazze şeridinde işlediği katliama ‘kaza’ sıfatını layık gördü. (Bkz. NY Times) Yüreğiniz kaldırıyorsa, buyrun El Jezire televizyonundan kaydedilmiş ‘kaza’ sonrası görüntüleri izleyin... Bütün ailesini yitiren 10 yaşındaki Huda’nın babasının cesedi başında “Yabaaa! Yabaaaa!” diye haykırışını bir kez olsun duyan birinin, ‘görmedim, duymadım, bilmiyorum’ deme ihtimali olabilir mi? Bilmiyorum.